آموزشگاه تخصصی زبان انگلیسی

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

چگونه از ارتکاب اشتباه در آزمون آیلتس پرهیز کنیم؟

زبان‌آموزان اغلب مرتکب اشتباه می‌شوند و با تکرار اشتباهات آنها را تقویت می‌کنند. برای پرهیز از این اشتباهات لازم است نکات زیر را همواره بخاطر داشته باشید:


جلوگیری از اشتباهات رایج


1- از زبان ساده استفاده کنید. بعضی از مبتدی ها تلاش می‌کنند از جملات پیچیده مثل استفاده از زمان حال کامل یا جملات شرطی  در نوشتار یا گفتارشان استفاده کنند و بدین ترتیب همیشه مرتکب اشتباهات فاحشی مِی‌شوند.  اگر به تازگی شروع به نوشتن یا صحبت کردن به انگلیسی کرده‌اید بایستِی آنچه را که می‌توانید بگویید جملات ساده‌ای که بارها دیده‌اید نه آنچه را که دوست دارید 

2- آهسته و با دقت عمل کنید. در ابتدا سعی کنید بسیار آهسته، ولی با دقت بنویسید. به طور مثال شاید لازم باشد برای نوشتن ایمیل یا متنی با ده جمله‌ی صحیح دو ساعت وقت صرف کنید، زیرا باید جملاتتان را چندین بار مرور کنید تا اشتباهاتتان را پیدا کنید. همیشه از یک دیکشنری استفاده کنید تا مطمئن شوید کلمات را به درستی بکار برده‌اید. هنگام تایپ کردن هم حتماً از برنامه‌هایی مانند Microsoft Word استفاده کنید تا به بسیاری از اشتباهات املایی و دستوری خود پی ببرید.

3- اگر مطمئن نیستید که چطور باید چیزی را بگویید، اصلاً آن را نگویید. اگر نمی‌توانید چیزی را به درستی بگویید، تقریبا همیشه بهتر است که اصلاً آن را نگویید. شما که نمی‌خواهید عادت های غلط را در خودتان تقویت کنید. شما می‌توانید عبارت یا جمله‌ی صحیح را در یک دیکشنری (در قسمت جملات نمونه) و یا در اینترنت جستجو کنید. اما هنگام صحبت کردن شما فرصت کافی براِی انجام این کارها را ندارید، بنابراین بهتر است که چیز دیگری بگویید ,چیزی که مطمئن هستید درست است.


نکته مهم


" در برنامه ی Microsoft Word اشتباهات املایی با خطوط زیگزاگ قرمز رنگ نشان داده می‌شوند. کافی است روی کلمه مورد نظر راست کلیک کرده و از منوی ظاهر شده، کلمه‌ی مورد نظر را انتخاب کنید." 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره فشرده آیلتس , آزمون IELTS و منابع آزمون آیلتس به وبسایت آموزشگاه زبان انگلیسی هیراد مراجعه کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
hirad english

با دوره آیلتس لهجه زبان انگلیسی را بهبود ببخشید

بسیاری از مشکلاتی تلفظی که زبان‌آموزان با آن ها مواجه هستند در نتیجه استفاده غلط از اصواتی است که در زبان مادری خود به کار می‌برند. بنابراین مشکلات تلفظی که شما از آن رنج می‌برید احتمالاً مشابه مشکلاتی است که دیگر زبان‌آموزان هم زبان شما هم با آن مواجه هستند. وقتی یک انگلیسی‌زبان به شما می‌گوید لهجه روسی , چینی یا ایرانی دارید، در واقع این نکته را تأیید می کند. بسیاری از برنامه‌های کاهش لهجه بر اساس تحقیقاتی است که اصوات خاصی را که هر گروه زبانی مختلف موقع ادای کلمات انگلیسی دارد، مشخص می‌کنند. بعنوان مثال 70% اسپانیایی‌ زبان ها در تلفظ صدای /st/ در کلمه stick مشکل دارند در حالیکه چینی زبان ها هیچ مشکلی در تلفظ آن ندارند. 



موارد زیر به شما کمک می کنند که تأثیر زبان مادری خود برانگلیسی‌تان را کاهش دهید


1) به حرکات دهان انگلیسی زبانان دقت کنید.

2) شمرده صحبت کنید.

3) از دیکشنری استفاده کنید.

4) از دیگران کمک بگیرید.

5) به کتاب های نواردار گوش دهید.

6) به پسوندهای s و ed دقت کنید.

7) صبور باشید.

شما می‌توانید نحوه صحبت کردن خود را بهبود بخشید، ولی این «یک شبه» بدست نمی‌آید. مردم اغلب به دنبال کسب نتیجه فوری هستند و به همین دلیل خیلی زود دلسرد می‌شوند و از تلاش دست برمی‌دارند.


برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره IELTS , دوره آیلتس , دوره آموزشی IELTS وآزمون IELTS به وبسایت زیر مراجعه کنید

www.hiradenglish.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
hirad english
پیام آوران پارسیان
شرکت پیام آوران پارسیان
www.papgroup.ir

برگزارکننده تور سریلانکا
آژانس مسافرتی الفبای سفر
www.alefbatour.com

آژانس هواپیمایی مهرپرواز
آژانس گردشگری مهرپرواز
www.mehrparvaz.com

بلیط هواپیما
تریپ سامانه خرید ارزان بلیط هواپیما
www.Trip.ir